Google Ads Optimizasyon Puanı Nedir?
Google Ads Optimizasyon Puanı, reklam hesabınızın performansının ölçümlendiği tahmini bir puandır. Puanlar %0 ile %100 arasındadır. Optimizasyon puanının %100 olması hesabın veya kampanyanın en iyi şekilde çalışacağı anlamına gelir.
Optimizasyon puanı yapay zeka tarafından belirlenir. Google Ads optimizasyon puanını istatistikler, hesap ve kampanyalarınızın durumu, gerçekleştirilmiş olan geçmiş öneriler, ayarlar gibi birçok başlığı birleştirerek hesaplar.
Google Ads Optimizasyon Puanı Nasıl Kullanılır?
Google Ads hesabınızın arayüzünde bulunan “Öneriler” sayfasından optimizasyon puanınıza bakabilirsiniz. Google Ads 100 puanı istatiksel modellemeler, simülasyonlar ve makine öğrenimi kullanarak farklı öneriler şeklinde otomatik olarak dağıtmaktadır.
Google algoritmaları, hesap veya kampanya bazındaki önerileri reklamların performansında yaratacağı etkisine göre sıralamaktadır. Bu nedenle kampanyanız için oluşturulan önerileri en üstten en alta doğru öncelik sırasına göre uygulayabilirsiniz.
Google Ads önerileri; reklamlarınızın anahtar kelimelerini, teklif stratejini ve reklamlarınızı iyileştirerek bütçenizi daha iyi kullanmanıza yardımcı olur. Bu sayede kampanyalarınızın verimliliği ve genel performansı oldukça artmaktadır.
Google Ads’in size sunduğu önerileri hesaptaki “Öneriler” sayfasına giderek uygulayabilirsiniz. İstediğiniz öneriyi “Görüntüle” seçeneğine tıklayarak bakabilirsiniz. Daha sonra “Uygula” seçeneğine tıklayıp öneriyi uygulayabilirsiniz. Ayrıca “Tümünü Uygula” seçeneğinden de tüm önerileri kampanyanıza uygulayabilmektesiniz.
Return on Investment (ROI) – Yatırım Getirisi Nedir?
Google Ads Optimizasyon Puanı Nasıl Arttırılır?
- Verimli Hesap Yönetimi
Kullanıcılar en yüksek performans göstereceğini düşündüğü önerilere önem vermeli. Fakat Google Ads önerileri, geçmiş performanslar, makine öğrenimi ve simülasyonlar harmanlanarak ortaya çıkmaktadır.
- Hedeflerinizi Olumlu Etkileyecek Öneriler Tercih Edin
Google gerçek zamanlı veriler ışığında sürekli yeni öneriler sunuyor, ve düzenli olarak kontrol etmemiz gerektiğini tavsiye ediyor. Her öneri olumlu bir sonuç vermeyebilir fakat Google’ın önerileri ile optimizasyon puanını maksimum seviyede tutulmasında hesap düzeyinde faydası olacaktır.
- Kendinize En Uygun Filtreyi Seçin ve Analiz Edin
Google Ads, kampanyalar için özel olarak oluşturduğu önerileri 4 ana bölüm altında filtrelemektedir. Bu 4 bölüm;
- Reklam ve uzantılar
- Teklifler ve Bütçeler
- Anahtar Kelimeler ve Hedefleme
- Düzenleme
Google Ads Optimizasyon Puanı ile Kalite Puanı Arasındaki Fark Nedir?
Google Ads optimizasyon puanı hesap düzeyinde belirli bileşenler (İstatistikler, ayarlar, kampanyaların durumu, geçmiş vb.) sonucunda ortaya çıkan ve hesabın ne kadar iyi performans göstermeye yakın olduğunu gösteren puan türüdür. Kalite Puanı ise reklam kalitesinin diğer reklamverenlere kıyasla ne düzeyde olduğu konusunda bize ışık tutan bir teşhis aracıdır. Kalite puanı 1-10 arasındaki bir ölçekle ölçülmektedir ve anahtar kelime düzeyinde kullanılmaktadır.
Ek olarak; Her iki puan türü de kampanyaların etki düzeyini arttırmaya yardımcı olan ve geri bildirim sunarken, optimizasyon puanı hesabın anlık durumunu daha bütünsel bakış açısı ile görmenizi sağlar.
Aşağıdaki görselde Arama ağı kampanyası içerisindeki anahtar kelimelerin kalite puanlarını görebiliyoruz.
Google Ads Reklamlarında Kullanabileceğiniz 4 Önemli İpucu!
Google Ads Optimizasyon Puanı Örnekleri
“Gereksiz anahtar kelimeleri kaldırın” : Gereksiz anahtar kelimelerin kaldırılması ile kampanya bütçesini olumsuz etkileyen kelimeler ve kalite puanı düşük kelimelerden sıyrılıp daha etkili bir performans izleyebilirsiniz.
[soğuk omuz elbise]
“Yeni anahtar kelimeler ekleyin”: Reklamlarınızı işletmeniz ile alakalı daha fazla aramada gösterin. Sık sık “arama terimleri” sekmesini kontrol edin.
“Mobil sitenizi geliştirin”: Web sitenizi mobil uyumlu hale getirerek veya optimize ederek mobil cihazları kullanan müşterileri kaybetmekten kaçınabilirsiniz.
“Mevcut anahtar kelimeleri geniş eşleme türüne çevirin” Geniş eşleme türü sayesinde daha fazla arama sonucunda daha fazla kitleye erişilebilir. Bu her ne kadar olumlu gözükse de detaylı ve yeterli negatifleme yapılmadığında anahtar kelimeler ürün ya da hizmetin amacından uzaklaşmaya daha yakın bir hal alır.
Bununla beraber bütçe daha hızlı tükendiğinden kampanyanızın performansı alarm verebilir. Hesap düzeyinde optimizasyon puanı arttıracak bir hamle olarak gözükse de bu hamle doğru uygulanmadığında olumsuz sonuçlar doğurabilir. Geniş eşleme kullanıldığında sık sık arama terimlerini kontrol etmeyi unutmayın!