Google Ads Müşteri Eşleştirme, hesabını yönettiğiniz markanızın müşterilerine Google ile paylaştığınız müşteri verilerini temel alan reklamlar göstermenize yarar. Müşteri Eşleştirme, marka bilinirliğinizi ve ve performansınızı arttırır. Reklamcılık hedefleriniz için yararlı bir özelliktir. Bir örnekle açıklayalım:
- YouTube’da, değerli müşterilerinize benzer hedef kitleleri hedefleyerek yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.
- Gmail’de, e-posta kampanyalarının yanı sıra gelen kutusu sekmelerinin üst kısmındaki kişiselleştirilmiş reklamlar ile müşterilerinize veya benzer kitlelere ulaşabilirsiniz.
- Arama Ağı kampanyasında, tekliflerinizi müşteri etkinlikleri hakkında bildiklerinize dayalı olarak ayarlayarak kampanyalarınızı optimize edebilirsiniz.
Bir diğer hatırlatmak istediğimiz konu; Müşteri Eşleştirme şu anda yalnızca Arama Ağı, YouTube ve Gmail’de kullanılabilmektedir. Google Görüntülü Reklam Ağı’nda henüz kullanılamamaktadır.
Google Ads Müşteri Eşleştirme Sistemi Nasıl Çalışıyor?
Google reklam modellerini kullanarak mevcut müşterilerinize yeni bir bağlılık programını tanıtmak istediğinizi düşünelim. Bunu şu şekilde yapabilirsiniz:
- Müşterilerinizin e-posta adreslerini içeren datanızı hedef kitleler kısmından yükleyin.
- Kullanacağınız müşteri kitlenizi hedeflemek için yeni bir kampanya oluşturun veya mevcut kampanyayı güncelleyin. Yüklediğiniz kitleyi hedef kitle olarak tanımlayın.
- Yüklediğiniz müşteri datanız Google hesaplarında oturum açtığında Google Arama, YouTube ve Gmail’i kullanırken reklamlarınızı görür.
Ne Kadar Süre İle Reklamlarım Görünür?
Reklam hesabınıza yüklediğiniz müşteri e-posta listelerinin son kullanma tarihi yoktur ve üyelik süresi varsayılan olarak sınırsızdır. Fakat siz bu kitlenin ne kadar tutulacağını kontrol edebilirsiniz, ancak listenizi düzenli olarak yenilemek en iyi yöntemdir.