Blog


Türkiye'nin Dijital Reklam Yatırımlarındaki İlk Yarı Karnesi

Global ve yerel pazarlarda dijital reklam yatırımları artış göstermeye devam ediyor. Her yıl açıklanan dijital reklam yatırımlarındaki yükseliş eğilimi bu yıl ki raporlarda da kendini belirgin olarak göstermeye devam ediyor. IAB Türkiye 2017’nin ilk yarı Dijital Reklam Yatırımları çalışması kamuoyu ile paylaşıldı. Bu çalışmaya göre ‘’ilk 6 ay sonuçlarında dijital reklam yatırımları 2016 yılının aynı dönemime oranla %14,6 oranında artış göstererek 1,063 Milyon TL’ye ulaştı.’’ Dijital reklam yatırımları 7 ana kategori altında sıralandı. Kategoriler; Display(banner) reklam yatırımları Arama Motoru Reklam Yatırımları İlan Sayfaları Reklam Yatırımları E-Posta, In-Game Reklam Yatırımları Sosyal Medya Reklam......

Devamını Oku


Google, AdWords'de Otomatik Reklam Önerilerini Yeniden Test Etmeye Başladı

Google bu yılın başlarında makine tarafından üretilen reklamları küçük bir AdWords hesabı grubunda otomatik olarak yayınlayan bir beta testi başlatmıştı. Bu testlerdeki kontrol eksikliği iyi karşılanmadı. Bu durumdan ötürü Google, reklamverenlerin endişelenmemesi için bazı düzenlemeler yaparak otomatik reklamları yeniden test etmeye başladı. İlk testte olduğu gibi sistem mevcut reklamlardaki içerik, reklam uzantıları ve açılış sayfaları da dahil olmak üzere yeni reklam varyasyonları oluştururken, en iyi ROI’yi sağlayabilecek reklam içeriklerini belirlemek için bazı faktörlerden yararlanıyor. Bu test denemesine yeni iki özellik eklendi. Bunlar; Daha fazla bildirim: Bir hesapta bir reklam varyasyonu oluşturulduğunda, katılımcı......

Devamını Oku


Google, Açılış Sayfalarının Mobil Değerlendirme Aracını Devreye Soktu

Yeni Google AdWords panelinde kullanılacak olan açılış sayfalarının değerlendirme sekmesi, dijital pazarlamacıların reklam kampanyalarında kullanılan url’lerin mobil cihazlarda nasıl yönetilmesi gerektiğine yardımcı olacak. Kötü açılış sayfaları özellikle mobil cihazlarda dönüşümleri kötü oranda etkiliyor. Mobil cihazlara uygun olmayan sayfalar, kullanılması çok zor olan butonlar vb. durumlar mobil cihaz kullanıcıları tarafından kötü deneyim olarak kategorize edilerek potansiyel müşterilerin kaybedilmesine neden oluyor. Kullanıcılar hemen istenilen bilgileri bulamazsa, site çok yavaşsa ya da tamamı yüklenmemesi gibi aksilikler hemen çıkma oranını yükselterek potansiyel dönüşümleri de kaybetmeye yol açıyor. Google, reklamverenlerin mobil performansı arttırmasına yardımcı olmak amacıyla açılış......

Devamını Oku


Google Arama'da Görüntüler Etiketler ile Gösterilmeye Başlandı

Google, Görsel Arama sekmesine yeni özellik ekledi. Google Arama‘da arama yapan kullanıcılar, aradıkları terimlerin tetiklenmesi durumunda ilgili görselin eğer bir ürün ise o görselin ”ürün” olduğuna dair bir etiket ile gösterilmeye başlandı. Görüntünün sol alt tarafında bulunan bu etiket ile arattığınız kelimenin bir ürün olduğu ve satışının yapıldığı belirtiliyor. İlk bakışta reklam olarak algılanan bu yeni özellik reklam özelliği taşımıyor sadece o görselin bir ürün özelliğinin olduğu vurgulanıyor. Google Görsel Arama‘da görüntülenen bu özellik, Google Alışveriş Reklamlarına benzer özellikler taşıyor. Örneğin bir mutfak robotu ürünü arattığınızı varsayalım. Görsel arama kısmına ‘’X markası 5500 Mutfak......

Devamını Oku


Google, Görüntülü Reklam Ağı'nda Reklam Yayınlayan Siteleri Yakın İncelemeye Aldı

Google, Chrome’a ekleyeceği reklam engelleyicisi uzantısını yayınlamaya hazırlanırken, rahatsız edici reklamlar yayınlanan siteleri de uyarmaya başladı. Bu uyarı ile birlikte reklam engelleme uzantısının kullanımını azalmaya yönelik çalışmalarına devam ediyor. Google, reklam yayınlanan sitelerde rahatsız edici reklamları belirlemek için bir uzantı yayınlamıştı. Şimdi ki hamlesiyle birlikte yayıncılar şirkete doğrudan ulaşıp reklamlar hakkındaki düşüncelerini bildirebilecek. İlgili siteler günlük olarak incelenecek ve rahatsız edici/ kalitesiz etki bırakan reklamlar gerekli durumlarda video olarak kaydedilecek. Eğer bir sitede yayınlanan reklamlar  ‘’başarısız’’ ya da ‘’uyarı gerektiren’’ bir durumda ise, reklam deneyim raporları içinde ilgili reklamların görselleri ve iyi......

Devamını Oku


YouTube, Reklam Kontrollerini Sıkılaştırdı

Google reklamcılık tarafındaki sıkı prosedürlerini YouTube reklamlarında kullanmaya başladı. Daha öncesinde Google tarafından sunulan marka güvenliği hakkındaki yeni güncellemeler YouTube tarafında da uygulanmaya başlandı. YouTube, daha fazla yayıncı sitesinde video oynatıcı olmak istemesi nedeniyle marka güvenliği konularında yeni kararlar uygulamaya başladı. Yeni güncelleme ile YouTube, yayıncılara uygulamasını kullanmaları şartıyla sitelerinde yayınlanan reklamları kontrol etme imkanı sağlanacak.  Aleni bir şekilde reklam politikalarını daha sıkı bir hale getirdiğini belirtmese de gelen yeni kurallar ile eskisine nazaran daha sıkı bir reklam politikasını devreye soktuğu belli oluyor. YouTube oynatıcı ve Analytics özellikleriyle diğer video oynatıcılardan üstün olduğunun altını......

Devamını Oku


Google, AdWords'te Site Bağlantı Uzantılarını Geliştirdi

Akıllı cihazların kullanımının artmasıyla birlikte mobil cihaz kullanımı masaüstü cihaz kullanımını geçti. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte akıllı cihazların donanım ve ekran özellikleri gün geçtikçe daha iyi bir duruma gelirken, akıllı cihaz kullanıcıları tarafından internette deneyimlerini önemsemeye başladılar. ‘’Akıllı telefon kullananların %65’den fazlası akıllı telefonlarını kullanırken hemen bilgi almak istiyor’’. Ancak bunun önünde hala engeller bulunmakta. Bu engellerden bazıları ise mobil cihazların ekran boyutları, müşteriye ulaşılırken tercih edilen mecralar ve yöntemleri gibi kısıtlamalar söz konusu oluyor. Google, AdWords tarafında yaptığı yeniliklere bir yenisini ekleyerek mobil cihazlardaki problemleri çözmek için bir alternatif sundu. Site bağlantısı uzantılarını......

Devamını Oku


LinkedIn'e Video Yükleme Özelliği Geliyor

Profesyonel ağ olarak kendine yeni bir segment açan LinkedIn, Nisan ayında 500 milyon kullanıcıya ulaştıktan sonra yeni özelliği olan uygulama içinden video yükleme özelliğini duyurdu. Hem anlık hem de önceden kayıtlı videoları yükleme imkanı sunacak LinkedIn, diğer rakipleriyle şartları eşitlemeye kararlı. Profesyonel kesim tarafından ağırlıkla kullanılan bir sosyal mecra platformu olan LinkedIn, video yükleme özelliği ile rakip sosyal medya platformları arasındaki rekabetteki konumunu sağlamlaştırmak istiyor. Ağırlıklı olarak iş profesyonelleri ve beyaz yakalılar tarafından kullanılan LinkedIn, yeni hamlesiyle hem platformda geçirilen süreyi arttırmak hem de etkileşimi yükseltmek istiyor. Böylece diğer platformlara kullanıcı kaptırmamak......

Devamını Oku


YouTube hayatımıza 2005 yılında girdi. Site üç eski PayPal çalışanı tarafından kuruldu. Kasım 2006’da Google tarafından satın alındığından bugüne kadar kendini sürekli geliştirdi. Kurulduğu zamanlarda internetten video izlemeyi kolaylaştırmak amacıyla kurulan YouTube, bugünlerde dijital dünyanın vazgeçilmezi hale geldi. İnsanların televizyonun popüler olduğu günlerden beri süregelen bir şeyleri izleme eğilimleri YouTube’un bu kadar popüler olmasında büyük etken oldu. İnsanlar YouTube’u eğlenmek, yeni konular hakkında bilgi sahibi olmak, yeni şarkılar keşfetmek, bir ürün almadan önce o ürün hakkında videolar seyretmek gibi nedenlerle kullanıyorlar. Yeni jenerasyon tarafından bir yaşam tarzı olarak konumlandırılan YouTube, gün geçtikçe......

Devamını Oku


Google Görsel Arama'da Video Sonuçları da Görünebilecek

Google yeniliklere hız kesmeden imzasını atmaya devam ediyor. Yeni eklenen özellik ile mobil cihazlardan yapılacak görsel arama sonuçlarında videolar da gösterilecek. Tabi bunun için bir dizi işlemi başarı ile tamamlamanız gerekiyor. Öncelikle görsel arama sonuçlarında videonuzun görüntülenebilmesi için videonuz hakkındaki bilgileri sunmasız ve yapısal ayarlamalarını yapmanız gerekicek. Google tarafından istenen bilgilerin eksiksiz girilmesinden sonra ilgili anahtar kelimeleri de ekleyerek kullanıcı aramaları tarafından videonuzla ilgili kelimeler tetiklenirse videonuz da görüntülenebilecek. Görsel arama sonuçlarında çıkan videolar ile daha fazla trafik sağlanabilecek ve daha fazla kişiye kolayca ulaşabileceksiniz. Şimdilik görsel aramalarda görüntülenecek videolar YouTube‘a ekli olan......

Devamını Oku


Toplam 3 sayfa, 2. sayfa gösteriliyor.123