2020 Alışverişlerinde Benimsenen Tüketici Davranışları

2020 Alışverişlerinde Benimsenen Tüketici Davranışları
Yazar

Çoğu insanın hatırlamak istemeyeceği zor bir yıl olan 2020’yi geride bıraktık. Yılın çoğu geçirilen talihsizlikler ve olumsuz olaylar ile hatırlanacak. Hal böyle olunca hayatımızda büyük değişiklikler meydana geldi. Değişen teknolojik gelişmeler, salgın sebebiyle yeni oluşan şartlar, ekonomik durgunluk, kişisel zamanın kısıtlanması, tüketici davranışlarında da önemli değişikliklere sebep oldu.

Alışveriş merkezleri önceden sosyalleşme, kültürel aktivitelere katılım, yeme-içme amaçlı kullanılırken; 2020 yılında daha çok yaşam merkezi olarak kullanılmaya başlandı.Tüketiciler 2020 yılında, giyim, kozmetik,teknoloji gibi ürünler yerine gıda, temizlik ürünleri gibi temel ihtiyaçları karşılayan ve evde zaman geçirebilecekleri hobi ürünleri ve kitap alışverişi ile sepetlerini doldurdu. Hijyenik olmadığı düşünülen alışveriş yöntemleri yerine, insanlarla daha az temas etmeyi sağlayan, riski düşük alışveriş yöntemleri tercih edildi. Nakit para yerine daha çok kartla ve temassız ödemeler ön plana çıkarken, alışveriş merkezi veya markete gitmek yerine online alışveriş yapma eğilimi arttı. 

2020’de Online Alışveriş 

Günümüzde yaşanan sosyal,ekonomik ve teknolojik gelişmeler ile dijital teknolojiyi kullanmaya yatkın, cesur ve online alışverişe sıcak bakan tüketici profili artmaya devam ediyor. Dijital kanallara yönelimin artmasıyla e-ticaret’in hacminde ise büyümeler meydana geliyor. Bu dijital kanalları kullanırken, hayatımızın bir parçası olan akıllı telefonlar ve tabletler aracılığıyla çoğu işimizi halledebiliyoruz. Özellikle dijital çağın içine doğmuş olan Z kuşağı için her şey çok daha kolay. Durum böyle olunca, alışveriş eğilimlerimiz ve alışkanlıklarımız da değişti ve online alışverişe olan yatkınlık arttı.

2020’de Neler Satın Aldık?

İnsanlar ‘’evde kal’’ çağrısına uymak için gönüllü karantina süreçlerinde evde iyi zaman geçirebilecekleri aktiviteler aramaya başladı. Bunlardan bir tanesi kutu oyunlarıydı. Aileleriyle birlikte evde kaldıkları zamanı verimli geçirmek adına kutu oyunları sipariş ettiler. Karantina sürecinde kutu oyunları satışları epey arttı. Evde zaman geçirmek için iyi seçeneklerden biri de kitaptı. Özellikle online alışveriş yöntemleri aracılığıyla kitap siparişleri verilmeye başlandı. Evde kalınan süre fazla olunca, ev dekorasyonuna verilen önem de arttı. İnsanların hep bulunduğu ortamı iyileştirme isteği mobilya, beyaz eşya, ev aksesuarları, gibi ürünlerin satışlarını arttırdı. Gündelik kullanılan ev eşyalarında satış rekorları yaşandı.

2020 Değişen Ödeme Sistemleri 

2020’de pandemi sürecinin başlamasıyla virüs yayılımını azaltmak amaçlı bir çok çözüm yaratıldı. Nakit para kullanımını azaltmak ise bu çözümlerden birisiydi.Teması azaltmak için dijital ödeme sistemlerine yönelim arttı. Temassız teknolojiler ön plana çıktı ve kullanım oranlarında geçmişe göre artış yaşandı. Bankalar ise bu değişimlere uyum sağlamak üzere teknolojilerini geliştirdiler. Temassız özelliğinin kullanım bakiyesini arttırmak, güncel kartları temassız özelliği olan kartlar ile değiştirmek gibi çözümler yarattılar. Hayat değiştikçe bizlere de uyum sağlamaktan başka bir yol kalmadı.


Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Hemen Reklam Ver!