Arama optimizasyonu, web sitesi trafiğini artırmada kullanılan önemli bir uygulamadır. İşlerini büyütmeye çalışan markalar için önemli bir pazarlama stratejisidir. SEO ve SEM aynı amaca hizmet etse de bunlar arama optimizasyonunda çok farklı iki yaklaşımdır. Bu yazımızda SEO ve SEM arasındaki farklar hakkında bilgiler vereceğiz.

SEM veya arama motoru pazarlamacılığı, genellikle arama sonuçlarında görünürlük kazanmak için ücretli olarak kullanan arama pazarlamasının bir parçası olarak kabul edilir. Bunun yanında SEO veya arama motoru optimizasyonu ise, arama motoru pazarlamacılığının, arama sonuçlarında görünürlük kazanmak için organik taktikleri kullanan bir yöntemdir.

SEO ve SEM Farkı Neler?

Maliyet: SEM uygulamalarında anahtar kelime fiyatlarının kullanım sıklığına göre maliyeti artarken,  SEO uygulamalarında böyle bir durum yoktur.

Geri Dönüş: SEM uygulamaları reklam ağırlıklı bir pazarlama yöntemi olduğu için geri dönüşü SEO uygulamasına oranla çok daha hızlıdır. Doğru planlama ve doğru stratejiyle SEM uygulamasından daha hızlı dönüş alırız. SEO daha uzun soluklu bir yaklaşımıdır, sonuçlarını uzun vadede görebiliriz.

Kısacası, hedef kitlemize hızlı şekilde ulaşmak istiyorsak SEM uygulamak oldukça mantıklı bir karar olurken, daha kalıcı ve uzun soluklu işlerimizde SEO uygulamalarını kullanmak çok daha yerinde olacaktır.