Global ve yerel pazarlarda dijital reklam yatırımları artış göstermeye devam ediyor. Her yıl açıklanan dijital reklam yatırımlarındaki yükseliş eğilimi bu yıl ki raporlarda da kendini belirgin olarak göstermeye devam ediyor. IAB Türkiye 2017’nin ilk yarı Dijital Reklam Yatırımları çalışması kamuoyu ile paylaşıldı. Bu çalışmaya göre ‘’ilk 6 ay sonuçlarında dijital reklam yatırımları 2016 yılının aynı dönemime oranla %14,6 oranında artış göstererek 1,063 Milyon TL’ye ulaştı.’’
Dijital Reklam Yatırımlarının 7 Ana Kategorisi
- Display(banner) reklam yatırımları
- Arama Motoru Reklam Yatırımları
- İlan Sayfaları Reklam Yatırımları
- E-Posta, In-Game Reklam Yatırımları
- Sosyal Medya Reklam Yatırımları
- Mobil Reklamlar
- Programatik Reklamlar
Teknolojin gelişmesi ve dijital alanda yatırımların artmasıyla bu veriler yükselen bir grafikle devam etmeye devam edecektir. Gelecek yıllarda kategorilerde de artışlar beklenmektedir.
IAB Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Mahmut Kurşun, 2017 yılının ilk yarısını ‘’2017 yılına Nisan ayındaki referandum nedeniyle göreceli yavaş bir başlangıç yapmış olmamıza rağmen ilk yarıyı yaklaşık %15’e yakın bir büyümeyle tamamlamış olmak sevindirici. Dünyada dijital reklam yatırımlarının 2021 yılında toplam reklam yatırımlarının %50’sine ulaşılacağı öngörülüyor. Ülkemizdeki seyri dikkate alarak 2022’de Türkiye’de de dijitalin birinci sıraya yerleşeceğini tahmin ediyoruz.’’ diyerek değerlendirdi.
Kurucumuz Yasin Kaplan ise bu gelişmeleri değerlendirirken dijital reklamların geleneksel reklamlara göre avantajları olduğunun altını çizdi. Dijital reklamların ölçülebilir olması, hedefleme imkanı sağlaması, yeniden pazarlama imkanının bulunması, maliyet avantajının olması ve müşteri iletişimi gibi faktörleri vurguladı. Bu fırsatların doğru kullanılmasıyla başarılı ve doğru hedef kitleye ulaşan reklamların yönetilebileceğini belirtti.
Kaynak: http://www.iabturkiye.org/dijital-2017nin-ilk-alti-ayinda-14-6-buyudu