Google bu yılın başlarında makine tarafından üretilen reklamları küçük bir AdWords hesabı grubunda otomatik olarak yayınlayan bir beta testi başlatmıştı. Bu testlerdeki kontrol eksikliği iyi karşılanmadı. Bu durumdan ötürü Google, reklamverenlerin endişelenmemesi için bazı düzenlemeler yaparak otomatik reklamları yeniden test etmeye başladı.

İlk testte olduğu gibi sistem mevcut reklamlardaki içerik, reklam uzantıları ve açılış sayfaları da dahil olmak üzere yeni reklam varyasyonları oluştururken, en iyi ROI’yi sağlayabilecek reklam içeriklerini belirlemek için bazı faktörlerden yararlanıyor. Bu test denemesine yeni iki özellik eklendi. Bunlar;

  • Daha fazla bildirim: Bir hesapta bir reklam varyasyonu oluşturulduğunda, katılımcı reklamverenler arayüzde ve e-posta ile bildirim alacaklar
  • İnceleme dönemi: Reklamverenlerin, reklam önerileri yayınlanmadan önce inceleyebilecekleri 14 günleri olacak. İnceleme döneminde reklamveren reklam düzenlemeyi, duraklatmayı, reddetmeyi ya da onaylamayı seçebilecek. İstenilen zamanda testten çıkılabilecek.

Bu testin birçok amacı bulunuyor. Bunlar Google’ın topladığı datalar ile belirlendi.

Google Reklam Grupları

Google son birkaç ay içinde sürekli olarak bir veya iki reklam grubundan ziyade üç ile beş reklam bulunan reklam gruplarının daha fazla gösterim ve tıklama aldığını gördü. Bu, bir reklam grubundaki reklam varyasyonların da çoğalmasına yol açtı. Bu verilerden yola çıkılarak otomatik reklamların reklamverenlerin performanslarına yararlı olarak etki edebileceği düşüncesine yol açtı.

Google, AdWords platformlarına her geçen gün yeni bir özellik ekleyerek güçlenerek yoluna devam etmeye devam ediyor.