Instagram Hesap Düzenleme

Instagram Hesap Düzenleme

Özünde bir fotoğraf paylaşım platformu olan Instagram, kısa sürede en çok kullanılan sosyal medya platformlarından biri haline geldi ve bunula birlikte kullanım amaçları değişip genişledi. Artık her işletmenin, firmanın, e-ticaret sitesinin geniş kitlelere ulaşıp markasını başarılı şekilde yönetebilmesi için iyi bir strateji ile yönetilen bir Instagram sayfası olması çok önemli. Instagram bugün artık bir pazarlama platformu aynı zamanda. Hatta büyük bir Instagram sayfasının sahibi olmak bile artık başlı başına bir iş haline gelmiş durumda. Bu yazıda biz de başarılı bir Instagram sayfası yönetebilmenin ipuçlarını vereceğiz size. Ayrıca Instagram sayfaları en çok takip edilen bazı markalardan da örnekler sunacağız.

Instagram Sayfası Düzenlerken Dikkat Edilecek Unsurlar

Captionlar

Caption Instagram postu hazırlarken en az yüklediğiniz fotoğraf kadar öenmli bir unsur. İyi bir pazarlama stratejisi için markanızın vizyonunu, amacını iyi yansıtmanız gerekir. İyi bir görsel kadar etkileyici bir caption da Instagram etkileşimlerinizi artırmaya yardımcı olur.

  • Nike bugün 120 milyon takipçi ile en çok takipçiye sahip olan marka sayfası. Aşağıdaki örnek de en çok etkileşim alan örneklerinden biri. Markanın desteklediği bir duruşu, captionlarındaki mesaj ile yakalamak mümkün.
  • Bu da yine Nike Instagram sayfasından bir örnek. Marka yıllardır mottosu olan ‘’just do it’’i bir hashtag olarak kullanmayı tercih etmiş. Marka olarak takipçilerine iletmek istedikleri motivasyonu kendi imzaları haline gelen mottolarıyla birleştirmişler ve etkileyici bir caption ile tamamlamışlar. Siz de markanıza ait bu tarz ögeleri desteklemek için yaratıcı yollar deneyebilirsiniz
  • Mac de en çok takip edilen Instagram sayfalarından birine sahip. Instagram sayfalarını ürünlerini tanıtmak için de kullanıyorlar elbette. Ancak bunu yaparken yalnızca basitçe ürünün fotoğrafını yerleştirmek ve adını yazmakla kalmıyorlar. Ürünlerin özelliklerini daha da vurgulayan bir fotoğrafla birlikte ürünlerinin birlikte kullanılabileceğini açıklayarak aslında ürünleri kullanmanın farklı yolları konusunda takipçilerine fikir veriyorlar ve onları daha çok ürün almaları için takiplerini teşvik etmiş de oluyorlar.

Instagram caption kısmında toplam 2,200 karakter kullanımına izin veriyor. Instagram captionlarını kısa ve sade kullanmayı tercih eden sayfalar olduğu gibi blog şekline yakın şekilde caption hazırlayan ve etkiletişimi hayli yüksek sayfalar da var. Eğer Instagram gönderilerinizi ayrıç bir blog üzerinde de paylaşmak istiyorsanız captionlarınızı daha uzun tutmak akıllıca olabilir.

Burada önemli olan markanızı tanımak, size en uygun olan yöntemi seçmek ve takipçilerinizden en çok hangi tür postların etkileşim aldığını görmek için deneme yapmak. Örneğin bir gün ortalama 100 kelimelik, 2-3 hashtag ile bir caption hazırlayın. Bir sonraki postunuz içinse daha uzun daha blog post formuna yakın bir caption hazırlayın, hatta buraya eğer varsa markanızın sitesine yönlendirdiğiniz bir link de ekleyebilirsiniz. Postun ilk yorumuna da yaklaşık 30 caption ekleyin. Bakın hangisi daha çok etkileşim almış.

Call to Action

Dijital pazarlama dünyasında kullanıcılardan kısa sürede yanıt almak için kullanılan en önemli taktiklerden biridir. Basitçe kullanıcıyı bir eyleme doğru yönlendirmek amaçlanır. Bu yalnızca satın alma değil, kayıt olma, form doldurma, bir gönderiyi yeniden paylaşma, bir gönderiye yorum yapma vs de olabilir. Call to Action taktiğini Instagram captionlarında kullanmak etkileşiminizi hayli artırabilir. Takipçilerinize bir soru sorabilir ve onları yorum bırakmaya yönlendirebilirsiniz örneğin. İstediğiniz şeyi düz bir şekilde yazmanız karşıyı yönlendirmek için yeterince iyi bir yol olabilir. Takipçilerinizi Instagram sayfanız üzerinden başka bir platforma yönlendirmek için de Call to action post captionlarında yönlendirmeli linkler kullanmak akıllıca bir yoldur. Örneğin kampanyalar hakkında daha fazla bilgi almak için hemen (link) tıklayın!

  • Etkinlik haberleri, indirim kampanyaları ve çekilişlerde hazırladığınız Instagram postları için takipçilerinizi arkadaşlarını posta etiketleri için yönlendirmeniz postunuzun daha fazla kişiye ulaşmasını, daha fazla kişi tarafından beğenilmesini ve yorum yapılmasını sağlayabilen etkili bir call to action taktiğidir.
  • Şimdi tıklayın, hemen satın alın, hemen takip edin, hemen kayıt olun gibi kelime öbekleri en çok kullanıan call to action taktiklerinden biridir.
  • Kullanıcı da bir acele etme duygusu yaratmak da etkili ve sık tercih edilen call to action taktiklerinden birisidir. ‘’Yalnızca ilk x sayıdaki kullanıcıya özel’’ ‘’Sadece ilk x gün geçerli’’ ‘’Kısıtlı bir süre için geçerli’’ ‘’Yalnızca x saat içinde geçerli’’ ‘’İlk x saat içindeki siparişlerde’’ gibi kelime öbekleri kullanabilirsiniz.

Hashtag Kullanımı

Hashtag kullanmak postlarınızın konusunu, amacını belirleyerek buna yönelik bir arama yapan kullanıcıların sizin postunuza ulaşmasını sağlar. Hedef kitlenize ulaşmak, markanızı ya da ürününüzü daha iyi tanıtmak konusunda size çok yardımcı olabilir.

Sproutsocial.com ‘un araştırmasına göre hashtag kullanılan Instagram postları, hashtag kullanılmayan postlarına göre %12.6 daha fazla etkileşim alıyor.

Instagram postlarının caption kısmında çok fazla hashtag kullanmak yerine 2-3 ana hashtag kullanın. Sizinle ilgili olabilecek hashtaglerden en çok kullanılanların hangileri olduğunu bilmek de doğru hashtag seçimini yapmak konusunda size yardımcı olur. Bu aramalar için https://www.all-hashtag.com gibi adresleri ziyaret edebilirsiniz. Captionlarınızın ilk 50 kelimesi içinde 1-2 #hashtag kullanmayı deneyin. Markanızın adını hashtag olarak eklemeyi unutmayın. Eğer daha çok #hashtag kullanmak istiyorsanız #hashtag leri ya caption kısmının en sonuna yerleştirin ya da postunuzun ilk yorumu olarak paylaşın.

  • İlgili hashtaglerin postun sonunda kullanılmasına bir örnek

  • Yalnızca yılın belirli dönemlerinde satışta olan bir ürünün yeniden satışının başladığını duyurmak için ürünün adını hashtag olarak kullanmaya bir örnek. Bir ürünün adını hashtaglemek de ayrıca ürünü markalaştırmaya ya da markaya özgü kılmaya, o markayla birlikte anılmasına yardımcı olur bunu unutmayın.

Başka Kullanıcıları Etiketlemek

Hesabınızın ve postlarınızın fark edilmesini sağlamak için başka kullanıcı etiketlemek de kullanılabilecek bir yöntemdir. Ancak yalnızca takipçisi fazla olduğu için sizden çok bağımsız ve alakasız bir hesabı postlarınıza etiketlemeyin. Bu sayfanızın itici gözükmesine sebep olabilir, prestijini düşürebilir. Hatta bu hesaplar tarafından engellenebilirsiniz bile! Eğer mantıklı şekilde başka hesapları etiketle yöntemini kullanırsanız organik şekilde hedef kitlenizin sizin sayfanıza yönlenmesini sağlayabilrsiniz. Yalnızca başka kişi ya da markalara ait değil başka hesapların paylaşımlarına yer veren, özel olarak bir ürüne ayrılmış hesapları bulup onları etiketlemeyi de deneyebilirsiniz.

  • Örneğin beslenmeyle ilgili bir markanız varsa yemek tarifleri paylaşan Instagram hesaplarını etiketlemeyi deneyin. Böylece yemek tarifi arayan kullanıcılar sizin sayfanızı görüp ürünlerinizi inceleyebilirler

 

Yaratıcı, özgün ve harekete geçiren fikirler bulun ve takipçileriniz en çok neyden hoşlanıyor bunu anlamaya çalışın. Instagram işletme hesapları için takipçi hareketlerini takip edebileceğiniz bir kısım da sunuyor size, etkileşimlerini takip ederek buna göre hareketlerinizi şekillendirmeniz en doğrusu olacaktır.  Yani bu yazıda bahsettiğimiz her şeyi yalnızca güzel örnekler olarak düşünün onlardan ilham alın ve kendinize uyarlayın!


Tavsiye Edilen Yazılar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Hemen Reklam Ver!