Adwords reklamlarını kurgularken kampanya taslaklar ve denemeleri oluşturabilirsiniz. Arama Ağı ve Görüntülü Reklam Ağı kampanyalarınızda yapmayı planladığınız değişiklikleri test etmeniz için fayda sağlayan bir yöntemdir.
Bir kampanyada birden fazla değişiklik yapmak için taslaklar kullanabilirsiniz. Bu yöntemle, taslağınızdaki değişiklikleri orijinal kampanyaya uygulayabilir veya taslağı yeni bir kampanya oluşturmak için kullanabilirsiniz. Denemeler, yapmayı tasarladığınız değişikliklerin kampanyanızdaki etkisini anlamak için sonuçları ölçmenize yardımcı olur.
- Bir örnek ile açıklamaya çalışalım;
Şule, Nişantaşı’nda butik mağazası olan ve internetten de ürünlerin reklamları için Google Reklamcılığını kullanmaktadır. Şule bunun için yeni bir strateji düşünmektedir. Yapılması planladığı değişiklikleri kampanyaya yansıtmadan bu değişiklikleri görmek ister. Şule AdWords hesabını kullanarak mevcut bir kampanyanın taslağını oluşturur. Taslak sayesinde kampanyaya uygulamadan önce kampanya düzeyinde değişiklikler yapar. Taslakta değişiklik yapmayı bitirdiğinde, değişiklikleri onaylamak için yeniden başka bir uzmana gösterir. Kampanyada herhangi bir hata yoksa Şule bu değişiklikleri orijinal kampanyaya uygular.
Bir sonraki üç aylık dönemde Şule ve hesap uzmanı, kampanya için teklifleri değiştirmeye karar verir. Ancak bu teklif değişikliklerinin performansı artıracağından emin olmak istemektedirler. Şule, teklif değişikliklerinin uygulandığı başka bir taslak oluşturur ve orijinal kampanyanın performansıyla kıyaslamak amacıyla test etmek için bir aylık bir deneme çalıştırır. Bir ayın sonunda denemeden elde edilen sonuçları ölçen Şule, yaptığı teklif değişikliklerinin performans üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğunu keşfeder ve denemeyi orijinal kampanyaya uygular.
Kampanya Denemeleri Nasıl Çalışır?
Taslağınızı tamamladığınızda, yaptığınız değişiklikleri orijinal kampanyanıza uygulamak yerine taslağınızı bir denemeye dönüştürebilirsiniz. Denemenizi oluştururken, denemenin çalıştırılacağı süreyi ve orijinal kampanya trafiğinin (ve bütçesinin) ne kadarını kullanacağını belirtebilirsiniz.
Potansiyel bir müşteri Google’da veya bir Arama Ağı iş ortağı web sitesinde arama yaptığında ya da Görüntülü Reklam Ağı’nda bir web sayfası yüklediğinde, kampanyanız ile denemeniz arasında trafik paylaşımını nasıl ayarladığınıza bağlı olarak, rastgele seçimle orijinal kampanyanızı veya denemenizi açık artırma için etkin hale getiririz.
Denemeniz çalışırken, performansını orijinal kampanyanın performansı ile karşılaştırabilir veya denemeyi erken sonlandırmak için tarih değişikliği yapabilirsiniz. Denemenizin performansı orijinal kampanyanın performansından daha iyiyse denemeyi orijinal kampanyaya uygulamayı tercih edebilirsiniz. Ayrıca, orijinal kampanyanızı duraklatarak, denemenizi, orijinal kampanyayla aynı tarihlere ve bütçeye sahip yeni bir kampanyaya da dönüştürebilirsiniz. Belirli bir kampanya için birden çok taslağınız olabileceği halde tek seferde yalnızca bir taslağı deneme olarak çalıştırabilirsiniz.