Facebook Reklam Modelleri Nelerdir?

Facebook Reklam Modelleri Nelerdir?

Geniş bir kullanıcı kitlesine sahip olan Facebook, sosyal medya reklamlarında en çok tercih edilen paylaşım sitelerinden biridir. Facebook reklam hizmetleri, işletmelerin satışlarını ve marka bilinirliğini artırarak geniş bir kitleye ulaşmasına yardımcı olur. Facebook’un reklam modellerini doğru bir şekilde kullanarak düşük maliyetlerle dijital pazarlama hedeflerinize rahatlıkla ulaşabilirsiniz.

Peki, hangi reklam modeli işletmenize daha uygun gelin hep birlikte inceleyelim.

Facebook Reklam Modeli Seçimi Nasıl Yapılmalı?

Facebook reklam yöneticisi üzerinden reklam oluşturmak istediğinizde ilk olarak kampanya amacınızı belirlemeniz istenir. Her reklam modelinin farklı amaçları vardır. Örneğin; reklamlar aracılığı ile  marka bilinirliği sağlamak için internet sitenize gelen trafiğini artırabilir, mobil uygulamanızın tanıtımını yapabilir veya satışlarınızı artırabilirsiniz.

Bir firma, hedef kitlesine doğru bir yoldan ulaşabilmesi için uygun reklam modeli ile reklam vermesi gerekiyor.Reklam verme amacınızı belirledikten sonra Facebook reklam modeline karar vermeniz işletmeniz için doğru bir reklam stratejisi belirlemenizde etkili olacaktır.

Facebook Reklam Modelleri

Facebook size reklam verme amacınıza uygun modeller sunar. Bu reklam modelleri temelde 10 tanedir.

1) İnternet Sitesi Tıklamaları

Reklam verme amacınız Facebook üzerinden sitenize trafik sağlayarak bu trafiği sizin için değerli olan işlemler haline getirmek ise bu reklam modeli tam da size göre. İnternet sitesinin ziyaretçi sayısını artırmak isteyen firmalar tercih etmelidir. Bir ürünü satmak,tanıtımını yapmak  veya marka bilinirliği için sitenizin tıklamalarına önem verebilirsiniz.

2) İnternet Sitesi Dönüşümlerini Artırma

Bu reklam modeli ile siteniz üzerinden alacağınız dönüşümleri artırabilirsiniz. Reklamı oluştururken Facebook’a reklam amacınızı belirtmelisiniz. Bu amaçların arasında satış ve üyelik gibi işlemleri gerçekleştirmek olabilir. Amacınızı belirledikten sonra Facebook sitenize yerleştirmeniz için dönüşüm kodu verir. Sitenize dönüşüm kodunu ekledikten sonra Facebook web sitenizde gerçekleştirilen işlemlerin performansının artmasını sağlar.

3) Sayfa Tanıtımını Yapma

İşletmelerin yada şahısların ürün ve hizmetlerinin tanıtımı için Facebook sayfalarının daha çok kişi tarafından beğenilmesinin ve duyulmasına sağlayan bir reklam modelidir. Bu modeli daha çok yeni açılan sayfalar tarafından tercih edilse de yeni kullanıcıları sayfasına çekerek takipçi sayısını artırmak isteyen firmalarda tercih etmektedir.

4) Gönderileri Öne Çıkarma

Facebook da gönderinizi öne çıkarma reklam modelini seçerseniz, sayfanızı beğenen kişilerin yanında hedef kitle seçimi ile sayfanızla etkileşim halinde olmayan kullanıcılara da erişme imkanı verir.

Ayrıca daha çok kullanıcıya ulaşarak hem sayfanızın beğeni sayısını hem de yorum sayısını artırabilirsiniz.Böylelikle popüler hale gelmenize yardımcı olur.

5) Uygulama Yüklenmesini Sağlama

Reklam verme hedefiniz mobil uygulamanızın daha çok kişi tarafından indirilmesi sağlamak ise bu reklam modelini kullanmanız mantıklı olacaktır. Böylelikle geniş kitlelere uygulamanızı tanıtarak  daha çok kişinin uygulamanızı kullanmasını sağlayabilirsiniz.

6) Uygulama Etkileşimini Artırma

Özellikle uygulamanızda etkileşimi artırmak istiyorsanız bu reklam modeliyle uygulamanızı indiren kullanıcılara ulaşarak uygulamanızı kullanmaları için yönlendirebilirsiniz.

7) İşletmenizin Yakınındaki Kişilere Erişme

Fiziksel olarak ulaşılabilir bir firmanız var ise bu reklam modeliyle lokasyon olarak size yakın olan kullanıcıları hedefleyerek mağazanızı ziyaret etmeleri için teşvik edebilirsiniz.

8) Etkinlik Katılımını Artırma

Düzenlediğiniz bir etkinliğiniz var ise katılımını artırarak daha çok kullanıcıya ulaşmak için bu Facebook reklam modelini kullanmanız sizi amacınıza ulaştıracaktır.Etkinliğinizi öne çıkararak hedef kitlenize gösterip etkinliğinize katılıp katılmayacaklarını sorabilirsiniz.

9) İnsanların Teklifinizi Almasını Sağlama

Ürün ve hizmetlerinizle ilgili bir kampanyada  indirim ya da benzeri bir durum var ise hedef kitlenizdeki kullanıcılara duyurabilirsiniz. Bu reklam modeli ile  kullanıcıların kampanya ve tekliflerinizden yararlanmasını sağlayabilirsiniz. Ayrıca Facebook kaç kişinin teklifinizden yararlandığını da göstermektedir.

10) Video görüntülemeleri

Facebook reklam modelleri arasında kullanıcının en çok dikkatini çeken video reklamlarıdır.Hazırlayacağınız bir videoyu öne çıkartarak hedef kitlenizin izlenmesini sağlayarak etkileşimleri artırabilirsiniz.

 

.


Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir