Google reklamcılık tarafındaki sıkı prosedürlerini YouTube reklamlarında kullanmaya başladı.
Daha öncesinde Google tarafından sunulan marka güvenliği hakkındaki yeni güncellemeler YouTube tarafında da uygulanmaya başlandı.
YouTube, daha fazla yayıncı sitesinde video oynatıcı olmak istemesi nedeniyle marka güvenliği konularında yeni kararlar uygulamaya başladı.
Yeni güncelleme ile YouTube, yayıncılara uygulamasını kullanmaları şartıyla sitelerinde yayınlanan reklamları kontrol etme imkanı sağlanacak. Aleni bir şekilde reklam politikalarını daha sıkı bir hale getirdiğini belirtmese de gelen yeni kurallar ile eskisine nazaran daha sıkı bir reklam politikasını devreye soktuğu belli oluyor.
YouTube oynatıcı ve Analytics özellikleriyle diğer video oynatıcılardan üstün olduğunun altını çizerek, video stratejisini pekiştirmek adına böyle bir yola gittiğinin altı çiziliyor.
Yayıncılara kendi reklam envanter satışlarını yönetme yetkisi vermesi nedeniyle YouTube’un reklamlarda üstünde eskisi gibi etkisi olmayacağını ve YouTube reklamını kullanan kullanıcılar tarafından farklı anlaşılabileceği tartışılıyor.
YouTube ekibi tarafından yapılan yeni güncelleme ile yeni koşullar eklendi. Bu koşullar arasında, videoların para kazanmak için uygun olup olmadığını belirlemede yeni kuralların eklenmesi, yorumlara daha fazla önem verilecek olması, reklamların hızla kaldırılması için makine öğrenimin yaygınlaştırılması ve platform üzerinde karşı radikalleştirme taktiklerini ileri bir boyuta taşıyabilmek adına Jigsaw gibi kuruluşlarla birlikte çalışabileceği belirtildi.
YouTube, Google politikalarını aleni bir şekilde ihlal etmeyen ancak üstün niteliğe sahip ya da tartışmalı dinsel içerikler içeren videoların gösterilmesini sınırlayan program, ilerleyen haftalarda masaüstünde kullanılmaya başlanacağı, daha sonrasında da mobil cihazların kullanımına açılacağı belirtildi. YouTube ekibi ‘’ bu yeni güncellemeler ile gelen yeni yaklaşımların iç araçlar ve kullanıcılar tarafından benimsenip doğru bir şekilde kullanılması zaman alacaktır’’ açıklamasını yaptı.
Kaynak:martechtoday.com