Google, web sitesi performansını izleme noktasında oyunun kurallarını değiştiren GA4 mülklerinin AdSense hesaplarıyla entegrasyonunu duyurdu. Google Analytics 4 Google AdSense entegrasyonu ile GA4’ün getirdiği yenilikleri yayıncılar tarafında daha verimli hale getiriyor.

İlk bakışta dikkat çeken detaylar:

  • Google GA4 mülklerinin Google AdSense hesaplarıyla ilişkilendirilmesine izin verir.
  • Google Analytics 4 Google AdSense entegrasyonu ile reklam etkileşim verilerinin doğruluğunun artacağı söylenebilir.
  • Öne çıkan avantajlarına rağmen veri tutarsızlıkları tamamen giderilmemiştir.

Önerilen Yazı: Google Analytics 4 Kurulumu

Google Analytics 4 Google AdSense ‘e nasıl bağlanır?

Google AdSense verilerinin trafik kaynakları ve kullanıcı davranışı gibi diğer web sitesi analizleriyle birleştirilmesi, web sitesi performansının kapsamlı bir şekilde anlaşılmasını ve detaylı raporlama seçenekleri ile daha efektif geliştirilmesini sağlar. Buradan elde ettiğiniz verileri, reklam gelirini optimize etmeye yardımcı olabilecek kalıpları belirlemek için kullanabilirsiniz.

Bu entegrasyon, Google Analytics’in reklam tıklamaları, reklam gösterimleri ve reklam sorguları gibi belirli etkinlikleri otomatik olarak toplamasına olanak tanır. Her bir reklam için bu etkinliklerin otomatik olarak toplanması, faturalandırılabilir etkinliklerin sayısını artırarak reklam etkileşimlerinin doğru bir şekilde raporlanmasını sağlayabilir.

Entegrasyonun getirdiği bu geliştirme ile daha önce Universal Analytics ile Google AdSense arasındaki entegrasyonda görülen tutarsızlıkları önemli ölçüde ortadan kaldırılır.

Google Analytics 4 Google AdSense entegrasyonu nasıl yapılır?

Bir Google Analytics 4 mülkünü aşağıdaki adımları izleyerek Google AdSense hesabınıza bağlayabilirsiniz.

  • AdSense hesabınızda oturum açın.
  • Hesap > Erişim ve yetkilendirme > Google Analytics entegrasyonu’nu tıklayın.
  • +Yeni Bağlantı’yı tıklayın.
  • Listeden bağlamak istediğiniz mülkü seçin.
  • Bağlantı oluştur’a tıklayın.

Google Analytics 4 Google AdSense entegrasyonu nasıl çalışır?

GA4 ve AdSense entegrasyonu, paylaşılan kullanıcı kimlikler, otomatik olarak toplanan etkinlikler ve veri birleştirme dahil olmak üzere temel süreçler aracılığıyla çalışır. Entegrasyon GA4 ve AdSense etiketleri, her bir reklam gösterimini ilgili GA4 etkinliğiyle eşleştirmek üzere paylaşılan kullanıcı kimlikler kullanarak iletişim kurarak çalışır. Bu etiketler arası iletişim, tek bir etkinlik ve buna karşılık gelen reklam gösterimi için kaydedilen kimliklerin GA4 ile AdSense arasında aynı olmasını sağlar.

GA4, belirli etkinlikleri Google etiketi aracılığıyla otomatik olarak toplar. Bu entegrasyon, GA4’te verileri doldurmak için ad_impression ve ad_click olaylarını kullanır. Ad_query olayı, veri birleştirme için kullanılır. Ayrıca GA4, AdSense verilerini Analytics verileriyle eşleştirmek için paylaşılan kimlikleri kullanarak verilerini AdSense günlük dosyalarıyla birleştirir.

Her olay gerçekleştiğinde mevcut olan bilgi ve yapılandırma ayarları, bu entegrasyon sürecinde kullanılır. AdSense raporlama entegrasyonu ayarlandıktan sonra, AdSense gelir verileri, GA4 mülkündeki Keşfet (Explorations) ana menüsünde kullanılabilir hale gelir.

Veri Tutarsızlıklarıyla Başa Çıkma

Gelişmiş entegrasyona rağmen, AdSense hesabındaki raporlar ile Analytics’in AdSense bölümündeki raporlar arasında farklılıklar olabilir. Bunlara iframe’ler, güvenlik veya diğer reklam engelleme yazılımları, yeni AdSense/Analytics entegrasyonu, düzenlenmemiş saat dilimi ayarları ve eksik Analytics verileri neden olabilir.

AdSense ile Analytics hesaplarınızı bağladıktan ve Google etiketinin web sitenizde doğru şekilde ayarlandığından emin olduktan sonra  verilerin raporlarda görünmesi için 24 saate kadar bekleyin.

Özetle

GA4 ve AdSense’in entegrasyonu, zengin veri analizi imkanı sunar. Web sitesi performansını ve reklam gelirini optimize etme potansiyeline rağmen, potansiyel sınırlamalara karşı dikkatli olmalısınız.

Google Analytics 4 Google AdSense entegrasyonuna avantajlarını, dezavantajlarını ve veri tutarsızlıkları potansiyelini anlayarak yaklaşmalı ve geliştirmelisiniz.