Kelime anlamı olarak “büyümeyi hacklemek” anlamına gelen Growth Hacking terimi son yıllarda çok konuşulmaya başladı. Dijital pazarlamacıların “pazarlamanın geleceği” olarak gördüğü Growth Hacking ne anlama geliyor?

Growth Hacking Nedir?

Growth Hacking; veriye odaklı şekilde deneme yöntemini temeline alarak yalnızca büyümeye odaklanan yeni bir alandır. Bu yeni alanda çalışan kişilere ise Growth Hacker deniyor. Growth Hacker olarak adlandırdığımız “büyüme korsanları”, ürünü optimizasyon sürecinden alıp pazarlama aşamasına kadar gerekli çalışmaları sağlayarak markanın büyümesi adına tüm imkanları araştırıp kullanan kişilere deniyor.

Sean Ellis tarafından 2010 yılında kullanılan Growth Hacking terimi, sınırlı bütçeler ve kaynaklarla büyük işlere imza atmak isteyen pazarlamacılar için kelime anlamına uygun olarak büyüme korsanlığı yapma işlemine deniyor.

Growth Hacker Kimdir?

Sean Ellis bu terimi, “tek ve gerçek amacı büyüme olan kişi” olarak tanımlamıştır.

Growth Hacker’ların bildiğimiz pazarlamacılardan farklı olarak yalnızca büyüme odaklı işler yapması diyebiliriz. Kısacı pazarlama adına yapılan her adımın verilerle destekleyerek yalnızca büyüme sonucu verenleri kullanırlar, marka adına çok iyi bir adım olsa da işin içinde büyüme yoksa Growth Hacker’lar da yok.

Temelde dijital pazarlama uzmanı diyebileceğimiz Growth Hacker’lar, her türlü metriği de analiz ederek veri arşivlerine eklerler. Sosyal medyada viral paylaşımlar, SEO, A/B testi, Google Analytics ve içerik pazarlaması gibi teknikler Growth Hacker’lar için en çok kullanılan kavramlar arasında yer alıyor.

Growth Hacking Uygulaması ve Faydaları

  1. Veri ve Analiz Kontrolü

    Growth Hacker’lar yaptıkları işlemlerde veri ve analizi kullandıklarından dolayı hangi yöntemin ne kadar performans gösterdiğini kolayca görmenizi sağlarlar. Bu sayede en efektif performans gösteren yöntemi en doğru şekilde yönetmenize fırsat tanırlar.

    Pazarlamada en önemli adımlardan biri ölçümdür. Yapılan işi ölçümleyerek analiz yapmak, atılacak adımların da geleceğini etkiler. Bu yüzden Growth Hacker’ların da en önem verdikleri konu olan veri ve analiz işlemi, pazarlama sürecinizde çok faydasını göreceğiniz bir adımdır.

  2. Düşük Maliyet

    Growth Hacking’in ortaya çıkışı “kısıtlı kaynaklarla maksimum sonuç” ilkesine dayandığından dolayı ekonomik bir pazarlama alanıdır. SEO çalışması Growth Hacker’lar için en iyi uygulama alanlarından biridir. Markası için alakalı bir anahtar kelimeye yönelerek yaptığı çalışmasında arama motorlarında üst sıralara çıkarabilir. Diğer yandan case study yayınlamak, web sitesinde alakalı blog yazıları yayınlamak ve bunları sosyal medya hesaplarından paylaşmak hem düşük maliyetli hem de efektif diğer yöntemlerden. Bunların dışında kapsamlı A/B testi; veri çalışması adına iyi bir taktiktir.

    Bu çalışmaların öncesinde, çalışmalar devam ederken veya sonrasında veri ve analiz kısmı oldukça uzun olsa da en etkili yöntemleri bulduktan sonra maliyet giderek azalacaktır.

  3. Tek Kişilik Kadro

    Growth Hacking için büyük bir pazarlama ekibine ihtiyaç duyulmaz. Growth Hacker’lar genelde bireysel olarak ama reklam ajansı veya dijital ajans gibi çalışırlar. Yeni gelişmeleri takip ederek markayı güncel tutar. Böylece sürekli büyüme adına deneme-yanılma yöntemiyle marka için en doğru pazarlama yolunu bulur.

En İyi Growth Hacking Teknikleri ve Fikirleri

Growth Hacking sürekli gelişen ve değişen bir uygulama alanı olmasının yanında her geçen gün yeni bir e-ticaret markası pazara giriyor. Covid-19 sürecinden sonra e-ticaret markaları katlanarak arttı. Bu kıyasıya rekabet ortamında işler çok kolay yürümüyor. Bu yüzden markanın eksikliğini ve pazardaki eksiklikleri analiz edip planlı ve programlı şekilde aksiyon almanız öneriliyor.

Büyük e-ticaret firmalarında kullanılan bazı Growth Hacking yöntemleri çok işe yaramış ve markayı çok farklı bir boyuta taşımıştır. Gerek ürünü, gerek markayı; sosyal medyalarında veya arkadaşlarıyla paylaşan müşterilerine hediye çeki tanımlayan e-ticaret firmaları görmüşüzdür. Bu taktilerin de Growth Hacking yöntemi olduğunu biliyor muydunuz?

Growth Hacking Örneği

Markanıza Growth Hacking uygulamak isterseniz ilk önce kendi müşterilerinizi tanımanız gerekmektedir. Growth Hacking sürecinin en meşakkatli adımı olan analiz etabı sonrası en etkili yöntemi araştırıp markanızı büyütebilirsiniz.

Analiz aşaması sonrası, eksikliği düzelterek yükselmeyle ilgili verilebilecek en güzel örnek Twitter uygulamasıdır. Twitter, sosyal medya hayatına yeni girdiği dönemde, bazı profillerin hesaplarını oluşturduktan kısa bir süre sonra hesaplarına tekrar girmediklerini fark etmiştir. Hesaplarını sürekli kullanan kişilerin kendisine yakın hesapları takip ettiğini fark ettikten sonra yeni üyelik oluşturan profillere direkt olarak ilgi alanlarına göre takip edebilecekleri kişiler önererek onların hesaplarını güncel tutmasını sağlamıştır. Bu sayede Twitter, çok basit bir hamleyle, yüksek bir büyüme kaydetmiştir ve en güzel Growth Hacking yöntemleri arasında yerini almıştır.