Google, AdWords’te Site Bağlantı Uzantılarını Geliştirdi

Google, AdWords'te Site Bağlantı Uzantılarını Geliştirdi

Akıllı cihazların kullanımının artmasıyla birlikte mobil cihaz kullanımı masaüstü cihaz kullanımını geçti. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte akıllı cihazların donanım ve ekran özellikleri gün geçtikçe daha iyi bir duruma gelirken, akıllı cihaz kullanıcıları tarafından internette deneyimlerini önemsemeye başladılar. ‘’Akıllı telefon kullananların %65’den fazlası akıllı telefonlarını kullanırken hemen bilgi almak istiyor’’. Ancak bunun önünde hala engeller bulunmakta. Bu engellerden bazıları ise mobil cihazların ekran boyutları, müşteriye ulaşılırken tercih edilen mecralar ve yöntemleri gibi kısıtlamalar söz konusu oluyor.

Google, AdWords tarafında yaptığı yeniliklere bir yenisini ekleyerek mobil cihazlardaki problemleri çözmek için bir alternatif sundu. Site bağlantısı uzantılarını güncelleştirerek daha verimli bir format haline getirildi. Bildiğiniz gibi açıklama metni ve ek snippet uzantıları reklam metninin altında ek bilgi sağlayarak kullanıcıları bilgilendiren ve reklamınızla ilgili ayrıntıların verildiği yardımcı ögelerdir. Benzersiz bir teklif sunmak için ya da işletmenizi diğer işletmelerden ayıran özelliklerinizi vurgulamak için fırsat sağlıyorlar.

Site bağlantıları, arama ağında ürün ya da hizmetinizi arayan potansiyel müşterileriniz karşısına reklamınız çıktığında ürün, hizmet ya da işletmenizle ilgili bilgilerin bulduğunu web sitenizdeki sayfalara direkt olarak yönlendirme yapılmasını sağlayan bir yardımcı özellikti. Yeni gelecek güncelleme ile hem yatay olarak hem de dikey olarak bağlantılar sıralanacak ve bağlantı görüntüleri basit bir format halinde kullanıcılara sunulacak. Böylelikle kullanıcılar tarafından daha alakalı ve web sayfanızın içindeki bölümlere gönderilmesi daha kolay bir hal alacak. Öte yandan mobil deneyimde sunacak. ‘’Test denemelerinden gelen sonuçlara göre yenilenen site bağlantıları ile etkileşim 2 kata kadar artış göstermektedir’’

Genişletilmiş metin reklam güncellemesiyle, mobil cihazlarda gösterilen reklamlar daha faydalı ve bilgilendirici bir görünüme kavuşmuştu. Site bağlantısı uzantıları, açıklama metinleri, ek snippet uzantıları gibi yardımcı ögelerle özellikle mobildeki reklamlarda ilgili kitleye ulaşmak daha kolay bir hal aldı. Google, bu alanda yaptığı geliştirmelere hız kesmeden devam ediyor. Yeni güncellemesi bu ay  kullanıcılara sunulacak. Bu güncellemeyle mobil reklamların site bağlantıları, açıklama metni, ek bilgi bölümleri ve ek snippet uzantıları görünümleri değişecek!

Şu an ki kullanımda açıklama metni ve ek snippet uzantıları reklamların altında ayrı bir satırda görüntüleniyor. Güncelleme sonrasında reklam metniyle birlikte paragraf biçiminde satır halinde görüntülenecekler.  ‘’Test denemelerinde kullanıcıların bu yeni biçimi daha bilgilendirici ve etkileşimli buldukları saptanmıştır.’’

Kaynaklar: Google/ Ipsos Connect, Rising Consumer Expectations in the Micro-Moment, U.S., Dec.2016, Google internal data

 


Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir