Google, Chrome’a ekleyeceği reklam engelleyicisi uzantısını yayınlamaya hazırlanırken, rahatsız edici reklamlar yayınlanan siteleri de uyarmaya başladı. Bu uyarı ile birlikte reklam engelleme uzantısının kullanımını azalmaya yönelik çalışmalarına devam ediyor.

Google, reklam yayınlanan sitelerde rahatsız edici reklamları belirlemek için bir uzantı yayınlamıştı. Şimdi ki hamlesiyle birlikte yayıncılar şirkete doğrudan ulaşıp reklamlar hakkındaki düşüncelerini bildirebilecek. İlgili siteler günlük olarak incelenecek ve rahatsız edici/ kalitesiz etki bırakan reklamlar gerekli durumlarda video olarak kaydedilecek.

Eğer bir sitede yayınlanan reklamlar  ‘’başarısız’’ ya da ‘’uyarı gerektiren’’ bir durumda ise, reklam deneyim raporları içinde ilgili reklamların görselleri ve iyi bir reklam için gerekenler standartlar hakkında bilgilendirme yapılacak.

Google Reklam Politikasındaki Yenilikler

Google, reklam politikası konusunda yaptığı güncellemeler ile reklamların yayınlandığı tüm sitelerde aynı kaliteye ulaşmayı hedefliyor. Reklamlarla ilgili sorunların büyük bir bölümünün küçük sitelerden kaynakladığı saptanmış. Bu kalite şartlarıyla reklamların kaldırılması yerine, belirli kalite kurallarına uygun reklamların küçük ve büyük ölçekli tüm Google reklam ağında bulunan sitelerde kaliteli ve kullanıcı deneyimine göz kırpan niteliğe sahip olması hedefleniyor.

Kaynak: Search Engine Journal