Google, Görsel Arama sekmesine yeni özellik ekledi.
Google Arama‘da arama yapan kullanıcılar, aradıkları terimlerin tetiklenmesi durumunda ilgili görselin eğer bir ürün ise o görselin ”ürün” olduğuna dair bir etiket ile gösterilmeye başlandı. Görüntünün sol alt tarafında bulunan bu etiket ile arattığınız kelimenin bir ürün olduğu ve satışının yapıldığı belirtiliyor. İlk bakışta reklam olarak algılanan bu yeni özellik reklam özelliği taşımıyor sadece o görselin bir ürün özelliğinin olduğu vurgulanıyor. Google Görsel Arama‘da görüntülenen bu özellik, Google Alışveriş Reklamlarına benzer özellikler taşıyor.
Yeni Google Görsel Aramasına Örnek
Örneğin bir mutfak robotu ürünü arattığınızı varsayalım. Görsel arama kısmına ‘’X markası 5500 Mutfak Robotu’’ şeklinde bir arama terimi girdiniz. Eğer alışveriş reklamı verilmişse ilk karşınıza Google Alışveriş Reklamları çıkacak. Sonrasında reklamdan bağımsız Google Görsel Arama motoru tarafından internette bulunan o ürünle ilgili bulunan görüntüler karşınıza çıkacak.
Google, daha önceden yayınladığı yeni özelliği ile görsel arama’da aratılan terimleri kategorize ederek hangi kategori sınıfına dahil olduğuyla ilişkin bilgileri etiketler ile göstermeye başlamıştı. Gösterilen etiketler arasında tarifler, videolar ve GIF’ler bulunuyordu.