Google, AdWords tarafında yayınladığı yeni güncellemelere devam ediyor. Bu kez güncellemelerde sıra Yalnızca arama üreten reklamlara geldi. Yalnızca arama üreten reklam formatı mobil cihazlar üzerinden belirtilen telefon numarasına direkt arama sağlayan reklam türüdür. Bu reklam türünün kullanım oranı gün geçtikçe artış gösterirken kullanıcılar tarafından bir güncellemenin gelmesi gerektiğinin sesleri yükseliyordu. Google bu seslere daha fazla kayıtsız kalamayarak yeni güncellemesini duyurdu.

Reklam Uzantıları Ne İşe Yarar?

Yalnızca arama üreten reklamlara reklam uzantıları özelliği geldi. Eklenebilen uzantılar ile yalnızca arama üreten reklamlar birden çok bilgiyi reklamı gören kullanıcılara sunabilecek.

Google, güncellemenin denemelerini yaparken yalnızca arama üreten reklamların yeni versiyonlarında cpc oranının ortalama olarak bir önceki versiyonuna göre %10 olarak arttığını raporlamış.

Yeni versiyonu ile yalnızca arama üreten reklamlarda reklam uzantıları ile

  • Konum: İşletmenizin nerede olduğuna dair ayrıntılı bilgiler ile müşterilerin fiziksel mağazanızı ziyaret etmeleri için teşvik etme amaçlanıyor.
  • Sağlanan İmkanlar: Callouts olarak adlandırılan bu uzantı ile işletmenizin sağladığı özel imkanlar vurgulanabilecek. Örneğin ücretsiz kargo ve ya o güne özel %40 indirim gibi imkanlar bu uzantı sayesinde reklamlarda görüntülenebilecek
  • Özel Uzantılar: İşletmeniz ve ya ürününüzle ilgili daha fazla bilgi sağlanabilecek. Örneğin bir tatil köyü reklamı veriyorsunuz ve tatil köyünün sağladığı imkanlardan, örneğin olimpik yüzme havuzu, 3 katlı spor salonu vb. özellikleri vurgulayabilirsiniz.