Google Ads, markaların Google arama, haritalar ve alışveriş vb hizmet ve ürün arayan müşteriler tarafından keşfedilmesine yardımcı olur. En özet haliyle herhangi biri sizinkine benzer ürün veya hizmetleri aradığı anda reklamınız Google’da görünecektir. Erişilen kişi sayısı ve potansiyel getirisi nedeniyle 2 milyondan fazla kişi Google Ads’i kullanmayı tercih ediyor. Bu yazımızda takip edilmesi gereken Google Ads istatistikleri ile ilgili öne çıkan bilgileri ve rakamları derledik. Ayrıca Google’ın dönüşüm oranı, Google Reklamlarının verimliliği vb. istatistikleri de bulabileceksiniz.
2023’te Takip Etmeniz Gereken Öne Çıkan Google Ads İstatistikleri
- Google’ın reklam gelirinin 2023’te %9,5 artması bekleniyor.
- Google’ın reklam geliri 2022’nin 4. çeyreğinde 59 milyar dolar olarak gerçekleşti.
- Google Ads’deki ortalama tıklama başına maliyet 1 ila 2 $ arasındadır.
- Google, reklama harcanan her 1 ABD doları için 8 ABD doları kazanç sağlamaktadır.
- Ücretli arama pazarının %73’ü Google Ads’e aittir.
- Google Ads için ortalama TO %2’dir.
- Duyarlı Reklamlar (Responsive Ads), 2023 itibarıyla işletmelerin %84’ü tarafından kullanılmaktadır.
- İşletmelerin %80’i, tıklama başına ödeme (PPC) için Google Ads kullanıyor.
- Mobil reklamların yaklaşık %33’ü Google kaynaklıdır.
- İnsanların yaklaşık %63’ü Google Ads’e tıkladı.
- İnsanların %80’i PPC’ye ve Reklamlar için Google’a güveniyor.
- Küçük ve orta ölçekli işletmeler için, Google Ads’e yapılan ortalama harcama 9.000-10.000 ABD dolarıdır.
- Dijital reklamcılık alanında faaliyet gösteren pazarlamacıların %77’si, 2023 için Google Ads’e yaptıkları yatırımı artırmayı planlıyor.
İnsanlar Neden Ücretli Reklamlara Tıklar?
İnsanların %33’ü öğrenmek istedikleri soruyu yanıtladığı için, %26’sı da tanıdık bir marka ile karşılaştığı için reklamlara tıklıyor.
Aşağıdaki tablo, insanların ücretli reklamları tıklama nedenlerini göstermektedir.
Ücretli Reklamlara Tıklanma Nedeni | Kişilerin Yüzdesi |
Reklamlar bir soruyu yanıtlıyor | % 33 |
Tanıdık bir markadan bahseden reklamlar | % 26 |
Diğer sonuçlardan önce listelenen reklamlar | % 20 |
Etkileyici bir başlık, açıklama veya resim vb nedeniyle | % 19 |
Genel Google Ads İstatistikleri
Google Ads geniş bir erişime sahiptir ve paranızı nasıl harcayacağınızı kontrol etmenizi sağlar. Ayrıca, Google’ın arama motoru, reklamların doğru kitleye gösterilmesine yardımcı olur.
Google ve Google reklamları hakkında daha şaşırtıcı gerçekleri öğrenmek ister misiniz? Aşağıda, Google Ads ile ilgili birkaç genel istatistik verilmiştir.
- Google, dünya çapında arama motoru pazar payının %83,84’üne sahiptir. Birleşik Krallık’ta Google’ın arama motoru pazar payı %86,31’dir. Google’ın popülaritesini gören markaların, dönüşüm sağlamak için Google reklamları yayınlamaya yatırım yapmayı tercih ederler.
- Kullanıcıların %63’ü bir Google Ads reklamlarına tıkladı.
- Google, 2019’da 2,3 milyar reklamı kaldırdı. Bu, politika ihlallerini ele almak ve yönergeleri ile reklam yönetimi kurallarının ihlallerine karşı sıfır tolerans politikası benimsemeye yönelik bir adımdı.
- İlk konuma yerleştirilen reklamların ortalama tıklanma oranı %7,94’tür.
- Kullanıcıların %49’dan fazlası metin reklamları tıklıyor.
- E-ticaret endüstrisi, 6,75 ABD Doları ile en düşük ortalama TBM’ye sahiptir.
- Google’ın tüm sektörlerde “arama” için ortalama Reklam dönüşüm oranı %3,75’tir.
- Yerel Google Ads İstatistikleri
- Her 5 tüketiciden 4’ü bulundukları yere göre özelleştirilmiş reklamlar istiyor.
- Yerel reklamları özelleştirmek için temel unsurlar şehir, posta kodu ve genel konumdur. Ayrıca, cep telefonları tüketicilere daha iyi kişiselleştirilmiş bir deneyim sunmaya yardımcı olur.
İşletmeler İçin Google Ads İstatistikleri
Markalar ve işletmeler, mükemmel dönüşüm oranları ve hedeflenen erişimleri nedeniyle Google reklamlarını tercih ederler. Çoğu işletme, Google Ads’de reklam verdikten sonra satışlarında artışa tanık oldu. İşletme ile ilgili Google Ads istatistiklerine bir göz atalım.
- Küçük ve orta ölçekli işletmelerin %65’i, tıklama başı ödeme (PPC) kampanyaları kullanıyor.
- Küresel işletmelerin %80’i, tıklama başı ödeme (PPC) kampanyaları için Google reklamlarına güveniyor.
- Purple (yatak şirketi) reklamlarla birlikte satışlarında %22’lik bir artış gördü. Ayrıca marka aramalarında %33 artış ve ziyaret başına maliyette %37 azalma elde etti.
- Williams Sonoma, mobil satışları %70 artırdı.
- Mağaza içi mobil satışları arttırmak için mobil reklamlar yayınlarken Google’ı kullandı.
- Ayrıca %20 daha fazla reklam harcaması getirisi ve e-ticaret satışlarında %51 artış gözlemlendi.
- 1,2 milyondan fazla işletme, ürünlerini ve hizmetlerini pazarlamak için Google Ads’e güveniyor.
PPC (Tıklama Başına Ödeme) İstatistikleri
PPC reklamları, reklamverenin yayıncıya yalnızca reklamları tıklandığında ödeme yaptığı ve web sitelerine trafik çekmek amacıyla kullanılır. Burada, PPC reklamlarıyla ilgili bazı Google Ads istatistikleri verilmiştir.
- Google Ads, SEO çalışmaları sonucu kazanılan ziyaretçilerin iki katını oluşturur.
- Google Ads için ortalama tıklama oranı %2’dir.
- Google’da ücretli aramalara diğer arama motorlarından daha fazla kişi tıklıyor. Bu nedenle Google Ads en yüksek tıklama oranına sahiptir.
- Tıklanma oranı Google’da %63 iken Amazon’da %15’tir.
- Aşağıdaki Tablo, farklı arama motorlarındaki tıklama oranlarını göstermektedir.
Arama Motoru | PPC Tıklama Oranları |
% 63 | |
Amazon | % 15 |
YouTube | % 9 |
Bing | % 6 |
- Ücretli kampanyalar, 2023 itibariyle Google reklamlarından gelen tıklamaların %65’inden fazlasını sağlıyor.
- İnsanların %65’i satın alma işlemi yapmak istediklerinde Google reklamlarına tıklıyor.
- Reklamınız insanların aradıklarını gösteriyorsa, bir tıklama ve satış elde edebiliyorsunuz.
- Google Ads aracılığıyla bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıların ürünü satın alma olasılığı, onları organik aramalar yoluyla keşfedenlere göre %50 daha fazladır.
- Arama sonuçlarındaki ilk üç ücretli reklam, toplam tıklamaların %46’sını alıyor.
- Şirketlerin %80’i PPC için Google Ads kullanıyor.
- Aramadan sonraki beş gün içinde, kullanıcıların %35’i aradıkları ürünü satın alıyor.
- Google Ads Erişimi Nedir?
- Google reklam aramaları, internetteki 2 milyondan fazla web sitesine ve uygulama ağına ulaşır.
- Ayrıca Google Display Network, online tüketimin %90’ına ulaşıyor.
Google Ads Gelir İstatistikleri
Google, gelirinin %97’sini yalnızca Google Ads’den elde ediyor. Ayrıca diğer işletmelerin gelirlerini artırmada önemli bir rol oynamıştır.
Google Ads geliriyle ilgili diğer bazı ilginç gerçekleri ve rakamları burada bulabilirsiniz.
- Google Ads geliri, 2022’nin 3. Çeyreğinde 54,48 milyar dolardı. Buna kıyasla, 2021’in 3. çeyreğinde 53,12 milyar dolar elde edilmişti. Google Ads geliri, o zamandan bu yana istikrarlı bir şekilde artıyor.
- Google, 2021’de 209,49 milyar dolar reklam geliri elde etti.
- 2021’de toplam reklam harcamalarının %29’luk payı Google Ads’e ait.
- Yayıncılar, sitelerinde görüntülenen Google reklamları gelirinin %68’ini alır.
- Alphabet, 2020’de Google Ads’den 147 milyar dolar gelir elde etti.
- 2023 itibariyle ücretli arama pazar payının %73’ü Google’a ait.
- Google’ın Reklam gelirinin 2022’de %10,5 veya daha fazla artması bekleniyordu.
Google Alışveriş İstatistikleri
Google alışveriş platformu son birkaç yıldır popüler. Reklamverenler ve alışveriş yapanlar arasında etkinlikte köprü olan Google Shopping bazı ülkelerdeki kısıtlara rağmen popülerliğinden bir şey kaybetmiyor. Aşağıda Google alışverişiyle ilgili birkaç istatistik.
- Küresel tüketicilerin %98’i çevrimiçi alışveriş yapıyor.
- İnternet üzerinden alışveriş yapan maksimum sayıda küresel tüketiciyle, Google reklamı satışlarınızı artırmanın en iyi yollarından biridir.
- Ortalama Google Shopping reklamı dönüşüm oranı %1,91’dir.
- Google alışveriş reklamlarının ortalama sepet tutarı 38,87 dolardır.
- Google Alışveriş Reklamları, perakende arama ağı reklam harcamalarının yaklaşık 76,45’ini oluşturuyor. Dolayısıyla, tüm tıklamaların %85,3’ünü Adwords veya Google alışveriş kampanyaları oluşturmaktadır.
- Google alışveriş reklamlarının ortalama tıklama başına maliyeti 0,66 ABD dolarıdır ve genellikle markalar için mükemmel kazançlar sağlar.
Google Arama Ağı ve Google Görüntülü Reklam Ağı İstatistikleri
Google Ads’de bir reklam kampanyası başlatmak istiyorsanız, ihtiyaçlarınıza göre Google Arama Ağı veya Google Görüntülü Reklam Ağı (Google Display Network)’nı kullanabilirsiniz.
Google arama ve görüntüleme ağlarıyla ilgili istatistiklere bakalım.
Google Arama Ağı (Google Search Network)
Google Arama Ağı, kullanıcıların arama sonuçlarında ve Google Haritalar, Google Görseller, Google alışveriş vb. yerlerde reklam vermesine olanak tanır.
Google Ads istatistiklerinin çoğu, Google arama ağına dayalıdır. Google arama ağının bazı temel istatistiklerine bir göz atalım.
- Kullanıcıların %63’ü Google arama sonuçlarında ücretli bir reklama tıkladı.
- Google Arama ağında yalnızca metin arama ağı 6 farklı alternatif bulunur.
- Google arama ağı reklamlarına tıklayan kişilerin %55’i metin reklamları tercih ediyor.
- İnsanların %49’u metin reklamlara tıklıyor.
- Google arama ağı için ortalama tıklama oranı %91’dir.
Google Görüntülü Reklam Ağı (Google Display Network)
Google görüntülü ağ reklamları, 35 milyon web sitesi ve uygulamanın yanı sıra YouTube ve Gmail gibi Google’a ait mülklerdeki kullanıcılara ulaşabilir. Gelişmiş pazarlama stratejileri için harika bir seçenektir.
Aşağıda, Google görüntülü reklam ağı hakkında birkaç istatistik verilmiştir.
- Görüntülü Display Network, online tüketicilerin %90’ına ulaşıyor.
- Şirketlerin %55’i görüntülü reklam kullanıyor.
- Google Görüntülü Reklam Ağı ortalama TO %35’tir.
- Google Görüntülü Reklam Ağı’nda 8 tür Reklam mevcuttur.
- Google görüntülü reklam ağı toplamda 2 milyondan fazla ağ içerir.
- Şirketlerin %55’i markalarını tanıtmak için görüntülü reklamlar kullanıyor.
2023’te Google Reklamlarının Maliyeti Ne Kadar?
Google Ads’te ortalama tıklama başına maliyet 1 ila 2 ABD Doları (0,75 ila 1,50 Pound) arasındadır. Bu maliyet sektöre göre değişiklik gösterebilir.
Maliyetiyle ilgili diğer Google reklam istatistiklerine bir göz atalım.
- Küçük ve orta ölçekli işletmeler için ortalama reklam harcaması 9.000-10.000 dolar arasındadır.
- Google Arama Ağı için ortalama TBM 1 ila 2 ABD Doları’dır.
- Google, yeni başlayanlar için günlük 10-50 ABD Doları karşılığında bir reklam harcaması belirlemenizi önerir.
- Google Görüntülü Reklam Ağı için TBM 1 ABD doları veya daha azdır.
Aşağıdaki tablo, farklı sektörlerde ortalama Google Ads CPC maliyetleri hakkında fikir sahibi olmanızı sağlar.
Sektör | Ortalama CPC (Display Network) | Ortalama CPC (Search Network.) |
Avukat | 0.62 $ | 1.43 $ |
Oto | 0.58 $ | 2.46 $ |
B2B | 0.79 $ | 3.33 $ |
Tüketici Hizmetleri | 0.81 $ | 6.40 $ |
Flört | 1.49 $ | 2.78 $ |
E-ticaret | 0.45 $ | 1.16 $ |
Eğitim | 0.47 $ | 2.40 $ |
İstihdam Hizmetleri | 0.78 $ | 2.04 $ |
Finans ve Sigorta | 0.86 $ | 3.44 $ |
Sağlık ve Medikal | 0.63 $ | 2.62 $ |
Ev Eşyaları | 0.60 $ | 2.94 $ |
Endüstriyel Hizmetler | 0.54 $ | 2.56 $ |
Hukuk | 0.72 $ | 6.75 $ |
Emlak | 0.75 $ | 2.37 $ |
Teknoloji | 0.51 $ | 3.80 $ |
Seyahat ve Konaklama | 0.44 $ | 1.53 $ |
- İşletmeler, reklamlara ortalama 9000 ila 10.000 ABD Doları arasında yatırım yapar.
- Google Ads’in ROI’si nedir?
- Google, bir reklama harcanan her 1 ABD doları için 8 ABD doları kar elde eder. Bu nedenle, Google reklamları 8:1 oranında bir yatırım getirisi sağlar.
- Ayrıca, ücretli reklamların 2023 itibarıyla %200’lük bir ortalama ROI’si vardır.
Google Ads İstatistiklerinin Dönüşüm Oranı
Online bir proje devam ettirmenin en yaygın hedeflerinden biri dönüşümlerdir. Aşağıdaki bölümde Google reklamlarının dönüşüm oranı ile ilgili istatistikleri derledik.
- Google Ads’ün arama ağındaki ortalama dönüşüm oranı, tüm sektörlerde ortalama %4,40’tır. Öte yandan, görüntülü reklam ağındaki dönüşüm oranı ise %0,57 civarındadır.
- Tüm reklam kanalları arasında Google Ads için ortalama dönüşüm oranı %75’tir.
- Reklam yoluyla satın alma oranı %50’dir.
Aşağıdaki tablo, tüm sektörlerdeki Google Ads dönüşüm oranını göstermektedir.
Sektör | Ortalama CPC (Display Network) | Ortalama CPC (Search Network) |
Avukatlık | 1,00% | 1,96% |
Oto | 1,19% | 6,03% |
B2B | 0,80% | 3,04% |
Tüketici Hizmetleri | 0,98% | 6,64% |
Flört | 3,34% | 9,64% |
E-ticaret | 0,59% | 2,81% |
Eğitim | 0,50% | 3,39% |
İstihdam Hizmetleri | 1,57% | 5,13% |
Finans ve Sigorta | 1,19% | 5,10% |
Sağlık ve Medical | 0,82% | 3,36% |
Ev Eşyaları | 0,43% | 2,70% |
Endüstriyel Hizmetler | 0,94% | 3,37% |
Hukuk | 1,84% | 3,37% |
Emlak | 0,80% | 2,47% |
Teknoloji | 0,86% | 2,92% |
Seyehat ve Konaklama | 0,51% | 2,92% |
Mobil Reklamcılık İçin Google Ads
2022’nin 2. çeyreğinde genel mobil reklam trafiği %58,99’du. Mobil reklamcılık için Google reklamları hakkında daha fazla bilgi sizlerle paylaşıyoruz.
- Mobil reklam harcamaları kullanıcılar arasında popüler hale gelirken, bunun %33’ü Google’a gidiyor.
- Google reklam tıklamalarının %61,9’u mobil cihazlardan geliyor.
- Birinci sıra için ortalama TO, mobilde masaüstünden daha düşüktür. Mobilde %24, masaüstünde ise %31,5’tir.
- Mobil reklamlar sayesinde marka bilinirliği %46 artıyor.
- Akıllı telefon kullanıcılarının %60’ı bir işletmeyle doğrudan arama aracılığıyla iletişime geçti. Tıkla ve ara gibi özellikler ve diğerleri, işletmelerle iletişim kurmayı kolaylaştırdı.
- Google, ücretli tıklamalarının %95’ini cep telefonlarından aldı.
- Mobil reklamların etkinliği diğer cihazlara göre beş kat daha fazladır.
Google Arama Ağı Reklamları & Tüketici Davranışı
Google arama ağı reklamları, tüketicilerden harika yanıtlar alıyor. Tüketicilerin çoğu, gerekli ürün ve hizmetleri bulmak için Google reklamlarına güvendiklerini bildiriyor.
Aşağıda, Google arama ağı reklamlarına tüketicilerin verdikleri yanıtlarla ilgili birkaç istatistik paylaşıyoruz.
- İnsanların Google reklamlarına diğer reklam ağlarına göre tıklama olasılığı daha yüksektir. Kullanıcıların %63’ü Google reklamlarını diğerlerine tercih edeceğini söyledi.
- İnsanların %59’u, satın alma önerileri için online arama yapmayı tercih ettiklerini söyledi.
- Tüketicilerin %90’ı, reklamların satın alma kararlarını etkilediğini bildirdi.
- Kullanıcıların %75’i ücretli aramanın bilgi bulmayı kolaylaştırdığını bildirdi.
- Alışveriş yapanların %66’sı internetten alışveriş yapmayı tercih ettiklerini bildirdi.
- Kullanıcıların %50’si ücretli reklam ile organik listeleme arasındaki farkı bilmiyor.
- Kullanıcıların %49’u metin reklamlara tıkladıklarını bildirdi.
- Kullanıcıların %41’i online reklamlara güvendiklerini bildirdi.
Google Ads Kampanya Yönetimi İstatistikleri
Google reklamları için bütçe oluşturmamak ve Google Ads yönetmemek kesinlikle önemsiz bir iştir. Pazarlamacılar, kampanyaları yönetmek ve reklam harcamalarıyla ilgilenmek zorundadır. Kampanya yönetimi ile ilgili Google reklam istatistiklerine bir göz atalım ve ayrıntılarını anlayalım.
- Pazarlamacıların %79’una göre, PPC işleri için hayati önem taşıyor.
- Profesyonel Google Ads yönetimi, markalara aylık reklam harcamalarının %12 ila %30’una mal olur.
- Pazarlamacılar, sonuçlara göre anahtar kelimeleri, kampanyaları ve stratejileri ayarlamak için günde ortalama 30 dakika harcamalıdır.
- Google reklam hizmetleri, fatura müşterilerine minimum 10.000 ABD doları, yani reklam harcamalarının yaklaşık %15’ini sağlar.
Google Ads’in Etkinliği
Google reklamları, markanın ürün erişimini ve satışlarını artırmada inanılmaz derecede etkilidir. Aşağıdaki bölümde, Google reklamlarının etkinliği hakkında istatistikler derledik.
- Kullanıcıların %75’i reklamların aramayı kolaylaştırdığını belirtiyor.
- Kullanıcıların %43’ü bir reklamı gördükten sonra o ürünü satın alıyor.
- Y kuşağının %58’i çevrimiçi bir reklam nedeniyle satın aldıklarını belirtiyor.
- Mobil cihazlarda alışveriş yapmak, kullanıcıların %59’unun hangi markaları satın alacaklarına karar vermesine yardımcı oluyor.
- Ücretli reklamlar, markaların marka bilinirliğini %33 artırmasına yardımcı oluyor.
Google Adsense İstatistikleri
Adsense, çevrimiçi içeriğinizin yanında reklam göstererek para kazanmanın ücretsiz ve basit bir yoludur. Yardımı ile sitenizin ziyaretçilerine alakalı ve ilgi çekici reklamlar sunabilirsiniz. Ayrıca, reklamların görünümünü sitenize uyacak şekilde özelleştirebilirsiniz.
Google Adsense ile ilgili bazı gerçeklere ve rakamlara bir göz atalım.
- Adsense kazançları şu şekilde hesaplanabilir:
kazanç = (gösterim sayısı) x (TBM) x (akıllı fiyatlandırma faktörü) x (TO). - Google Adsense tıklama oranı %1 ile %10 arasında değişmektedir.
- Google Adsense’den elde edilen gelirin %68’ini yayıncılar alırken, %32’sini Google alıyor.
- 53.733.377 canlı web sitesi Google Adsense kullanıyor.
- Google her yıl yayıncılarına yaklaşık 10 milyar dolar ödüyor.
- Google Adsense’in 2 milyondan fazla yayıncısı vardır.
- Google Adsense, reklamları 46 dilde görüntüler.
- Adsense genellikle tıklama başına 41,20 ila 15 ABD Doları arasında bir komisyon alır.
- Amerika Birleşik Devletleri’nde 1.512.980 canlı web sitesi Google Adsense kullanıyor.
2023 İçin Google Ads İstatistikleri ve Trendleri
Google Ads, 2023’te yeni rekorlar kırmaya hazırlanıyor. Artan popülerlik ve güven ile daha fazla reklamveren ve tüketici Google reklamlarına yöneliyor. 2023 yılında şahit olacağımız Google reklam trendlerine gelin birlikte göz atalım.
- Google’ın reklam gelirinin 2023 yılında %9,5 artacağı tahmin ediliyor.
- Pazarlamacıların %77’si, 2023 yılında Google Ads harcamalarını artırmayı planlıyor.
- Google’ın duyarlı arama ağı reklamları hızla büyüyen bir trend haline geldi. Reklamverenlerin %84’ünden fazlası bunu kullanıyor veya 2023’te kullanmayı planlıyor.
- Google reklamlarına seslendirme eklemek, normal reklamlara kıyasla reklam hatırlanabilirliğini %25 artırabilir ve yükselen kullanıcı başına maliyeti %50 azaltabilir.
- Birinci taraf verilerini dikkate alarak reklam kampanyanızı oluşturun. İyi tıklamalar almanıza yardımcı olacağından emin olabilirsiniz.